lördag 25 april 2009

Antikvitet?

Har rensat hela dagen i garage, förråd och källare. Slutade med tre blovket annonser. Knapps en timme efter jag lagt ut den sista annonsen ringde en tjej från Mariestad och ville ha min vita sekretär. http://www.blocket.se/vi/21385176.htm?ca=8_s Den stod i vedbon i huset där Erik flyttade in. Han skulle elda upp den. Men jag räddade den. Behöver ju slipas o målas, men det blev ju aldrig av. försökte skänka den till Jennie med när hon såg den i verkligheten backade hon ur.

Tjejen som ringde var iaf helt extas. Hon hade även skickat ett mail där det stod att hon var jätte intresserad och ville hämta den redan ikväll utan att pruta eller krångla.
Jag o Larsa blev misstänksamma och gick o tittade på den igen. Var den antik? varför var hon helt till sig över den. Åka så långt för en sån skit grejj....

Efter att hon åkt fel 2 ggr, kom hon fram. Hon hade med sig sin pojkvän, en kompis och dennes pojkvän. Full bil alltså. De var i 20-års åldern och kom i en stylad saab. Jag släppte direkt att den kunde vara antik. Hon tittade på den och det lös i ögonen. Killarna fick bära in den i bilens badage. Där den itne fick plats utan att fälla baksätet. Men där satt ju kompisen och hennes kille. Efter lite om, o men, så fick de sitta men VÄLDIGT raka ryggar, hela vägen hem till Mariestad =)

Inga kommentarer: