söndag 27 januari 2008

Stressigt äventyr i Norrköping

Det börjades fundera om vi inte skulle till Lindesberg, vedevåg, Karlskoga eller Köping ist. Bergarn kunde tänka sej o köra alltså var det fritt fram att åka nån annanstans. Det slutade i Norrköping. Micke hade nån gammal lumparkompis där. Så han ringde o varna att vi va påväg.. Efter en halv evighet i bilen. Fullsmockad med roliga historier och skvaller(och tråkiga historier) anlände vi till adressen. Vi blev uppmötta ute på gatan. När vi orkat oss upp för alla trappor (hissen var trasig) kom vi in i värmen. En trevlig lägentet. Där inne satt tre gamla örebroare som jag minsann är bekanta med. Det var Sara som jag känner genom Malin Blank. Jimmy o Jonas från glanshammar. Himla kul o träffa på dom där. de bjöd på snapps. Jag anade oråd. Tyckte det viskades om Piri piri. Det slutade med att jag fick han som gjort snapsen att dricka den själv. Ljög ihop att jag druckit den men att den inte alls var så stark, men ville inte ha sista halvan av nån anledning... Han tyckte däremot den Var starkt. Vi knatade ner till nån krogkö. stod där en stund o sen gick vi vidare till en annan. Där gick vi in. Vet inte vad stället hette. Men det var stort. Typ 3 våningar. Är fortfarande förvånad att vi alla kom in. Inga namn nämnda. Men han var oxå förvånad. Här inne han vi slappna av nån timme iaf. Längst upp var det som en stor balkong. Där var det heeelt tomt och man kunde kika ner på våningen under. Himla mysigt. Sen var det dax att stressa hemåt igen. Det gick fortare för vi sov nog allihopa. Glad att jag fick sitta fram hela resan. När vi kom till Örebro igen skulle det köras lite på underåriga tjejer. Glada o trevliga sådana. Tillslut var jag hemma igen. Välbehållen.

Larsa KOMMER hem tisdag kväll föresten. Spännande!!

Inga kommentarer: