söndag 20 januari 2008

Speldjävulen är i mig!

Har spelat kort hela eftermiddagen o kvällen! Har lärt mig nytt kortspel, Romme. Kommit på ett eget, som kräver viss synsk kraft.... Och spelat gamla kortspel som man hade glömt bort, Hej Knekt, Stress m.m. Och som alltid lite olika varianter av poker. Kosingarna brukar ligga på + - 0 i slutändan av våra kvällar. För vi spelar om så små summor. 1-20kr. Om vi inte går "totaly caraaazy" Som det brukar heta om nån vill ha högre insats. Igår t.ex; vann Li skulle jag skjutsa henne för att hämta ut hennes H&M paket som hade anlänt. Vann jag; 50 kr +. Li vann, tyvärr, men hon blev så glad att det lyyste i hennes ögon, när vi åkte iväg, hämtade ut, åkte hem, packade upp och provade alla kläderna :D
Li: Jääättelängesen vi spelade Yatzy nu! Var ju på 5-kampen hos Jennie i julas (!)

Spännande att vara hos Li på Hertig Karls Allé. Det kommer ständigt olika utryckningsfordon i hög fart mot vivallahållet! Nu ska jag gå upp i min uppvärmda säng o kolla några avsnitt av Kalla fötter.
Trivs himla bra i min nya frilla föresten. Tur :)

2 kommentarer:

Li sa...

Jag vet! Ta med dig tärningar nästa gång så kör vi. Jag vet inte vart mina är nämligen.. Har du tagit dem?

E-line sa...

Skulle jag aldrig göra. men har nog små tärningar i mitt (parvels) crazy yatsy..