onsdag 2 januari 2008

"Mordförsöket"

Ska uppdatera lite kring mordförsöket i måndags. Målsägande tycks vilja gå vidare med fallet. Han kom väl på att det var rätt allvarliga saker? Gärningsmannen är fortfarande okänd för mej. Men lär finnas folk som vet. Polisen hade två telefon förhör med mig igår. Fast jag inte hade så mkt o säga, eftersom jag befann mej i sovrummet med singstar. Då hör man inte mycket mer än... singstar. Polisen hade skickat ut tekniker till Erik igår som kollat runt och fotat ännu mer.
I dagsljus. De hade tagit med sej resterna av en spegeltavla som gått sönder under kvällen. Kan vara en skärva som är själva vapnet. Polisen frågade väldigt mycket om hur inbjudningarna till festen gått till och om vi kände alla som var där. Han upprepade gång på gång:
Polis: Så, det var som "öppet hus".
Jag: Ja, alla var välkomna.
Polis: Okej, och det var kompisars kompisar oxå då?
Jag: Ja precis....
Polis: Så...? Det var "öppet hus" ?
Jag: Exakt. Folk kom och gick....
Polis: Som när man har "öppet hus"?
(Jag: Mmm, som hmmm... när man har ÖPPET HUS!)

Ja... ni förstår.

Inga kommentarer: