torsdag 10 januari 2008

Resfeber?

Idag har jag o Safira vart hos Li o Casper. Ätit god frukost med mini baguetter, kaffe o yangster. Det godaste yoggin i små förpackning :)
Jag o Larsa har ju lite planer på att åka utomlands i feb-mars... Så igår mailade jag läkargruppen och hörde mej för vad det är för vaccin man bör ta. Fick ingetr svar tillräckligt fort. så efter jag skjutsat Li till jobbet idag åkte jag dit med mina frågor. Det viktigast var tydligen mot Hepatit A (smittar genom mat o dryck) Men den sprutan skulle man ta 2 ggr innan resan o en tredje 6 månader efter. (3 (tre) sprutor!!!) Jag undrade om man skulle kunna få ngt lugnande för min sprutskrÄck. Det brukade dom såklart inte ge. Utan det brukar gå bra ändå, som han sa...Uuuu! Så övertalade han mej att ta första sprutan idag så jag skulle hinna med att de den 2:a innan ev. avgång. Tveksam gick jag med på det. (Jag grät redan vid det här slaget, för länge sen faktiskt...) Han hämtade en till syster. Jag grät. Hon gjorde iordning det läskiga som skulle stickas in i min spröda kropp. Jag grät. Han tog min hand o sa att jag skulle krama den. Jag grät, men frågade om det inte gjorde ondare om jag spännde armen? Uhm..jo, jag tar din andra han, sa han. Efter mycket mera gråt och lååånga djupa andretag sa jag: "kör, tror jag".
Hon gjorde det. Jag kände efter så mycket jag kunde. Men... det gjorde inte så ont. Jag blev inte illamående. Svimmade inte. Nä, kräktes inte ens. Gick ju bra. Den här gången.... Bara 2 sprutor kvar i år då. Om inget annat inträffar. Salt o peppar, slå i trä!! de närmaste timmar efter vart jag väldigt känslig. Kom till ex några tåtar när jag skulle betala. pinsamt. Jag låtsades inte om det. Men jag var ju redan knallröd i ögonen, OCH hade diskuterat med receptionisten innan vad man kunde göra åt sånna som mej, spruträddingar.
När jag kom hem hade jag fått svar på mitt mail. de brukade inte ge lugnande.

2 kommentarer:

Linn sa...

Men det var väl jättebra av dig att du vågade! Jag gör vågen för dig, jäklarns vad modigt! =) Och att det faktiskt inte var så farligt måste ju kännas bra! Ses på lördag hoppas jag!

Li sa...

Gud vad duktig du var din lilla stackare. Om jag inte jobbar när du ska ta nästa kan jag följa med som stöd. Bara att säga till.