söndag 29 augusti 2010

Vardagslyx

Helgen har gått fort! det är kul med mycket inplanerat och det händer saker hela tiden! Men det har varit ganska skönt att ta det lite lugnare idag.

På eftermiddagen åkte L & S o handlade så jag passade på att gå ut med hunden utan vagn, det är lite lyxigt. Då kan man gå kors o tvärs i skogarna om man känner för´t. Det gjorde vi idag och vi hittade världens svampställe!! Trattisar överallt. Var så mycket att vi fick knata hem o invänta de övriga familjemedlemmarna så de fick följa med o se. Sen plockade jag lite av dem, lagom så det blev en stuvning att ha på de varma mackorna ikväll. Åh så gott! Nästa gång jag blir sugen på svamp hoppas jag såklart att de finns kvar där jag lämnade dem! L blev lite besviken över att behöva äta varma mackor med ketchup, skinka o annanas (han hatar svamp) istället för torsk o äggsås som han längtat efter....

En annan vardagslyx jag kom att tänka på var att jag fick plocka ur diskmaskinen utan att ha en unge som vill klättra IN i den igen o igen o igen o igen.

Ovan nämda unge har börjat sova som hon ska på dagar o nätter nu. Skönt! Idag gick det t.o.m. att lägga henne på kvällen o gå ut. Senaste två veckorna har vi behövt sitta där tills hon somnat, och kanske behövt återvända in nån/några gånger på natten. Hoppas det är slut på detta ett tag nu! Men jag tror det är en tand på gång närsomhelst......

Inga kommentarer: