onsdag 25 augusti 2010

Mersmak

Det blev en dag med bakning idag. Blev väl sugen när jag gick igenom recept igår. Men inte gjorde jag något av de för det... Att baka ska gå fort och vara lätt! Gärna så lätt att man inte ens behöver recept! SÅ lätt var det jag bakade nu. Chokladmaränger. Super super lätt ! De står fortfarande i ugnen. Men det hindrar ju inte er från att få se de små godingarna!


Receptet hittade jag i senaste nummret av Mersmak. Och för er som inte är Coop medlemmar har ni receptet här:
(och tack vare den nya programmet Picasa som var så bra så får ni läsa på snedden för jag inte kan vända på dem längre........!)

Som ni ser så står det att de gärna ska ligga kvar på plåten över natten o bli riktigt torra o fina. När jag sa det till L så skrattade han o menade att MINA inte skulle få ligga o vila över natten. Sant, det förstår man ju att man måste smaka.

Vi har även haft stor besök här i Kvinnerstatorp idag ;)  Cornelia, Victor och mamma Carro reste hit från Kumla och hälsade på. Det blev mycket bus, fika och bus o fika igen. Bakade vanilj o chokladmuffins som gick hem hos de allra minsta. Siri var nästan i chock när hon vaknade efter middagsluren och hennes rum var fullt med folk =) Vi har hållt oss inne och låtit regnet fått sköta sig själv ute. Det har spelats trummor, läsits böcker, laggts pussel, gått runt med dockvagnen, busats med hunden, slagits huvuden i väggar och blödits i munnen. Bara vanliga lek o bus skador. Safira var nöjd med dagen efter att ha blivit jagad och jagats.

Nu är det 30 minuter kvar på marängerna!

2 kommentarer:

Carro sa...

fullt upp hade vi =)
Och riktigt trevligt.
Det får vi göra om snart tycker jag.

Jempan sa...

Ska nog göra marängerna till kalaset.