söndag 15 augusti 2010

Mygg, soffor och bebisar...

På förmiddagen tvingade jag ut min familj i skogen igen. Körde iväg oss till en skog i närheten. Vår egen dög visst inte. Jag vill ha ny skog under fötterna! Hittade några små svampar som vi tror jag kantareller med de var så små och vi så osäkra så de fick stå kvar o växa till sig. Något annat vi hittade som vi mycket väl vet var det var var alla de där myggen! De dök upp i förrgår och tycks nu ha invaderat varje trädgård och skog..... kan inte vara ute på dagarna. Lastade in familjen i bilen igen efter bara en halvtimme. Det ända vi lämnade kvar i skogen var en liten hög med skit, från voffen. Istället för att åka hem skulle jag visa mina hjärtan vad som fanns längre in på den väg vi valt. Själv hade jag förståss inte varit där innan heller men.... det slutade men en pinsam vändning på en gård full med folk. Tror de hade samlats för att mecka med en trasig bil.......

Svängde in hos morbror Axel och tant Bettan på eftermiddagen. De hade köpt en ny vräkig soffa som vi vräkte oss i för att slippa myggen utomhus. Siri gillar att stå framför 50+" tv:n o glo. Färgerna är många när man kollar på Allsång på Skansen :)

Imorgon ska vi hälsa på söta gammalfarmor E. Det är en upptagen kvinna! Det går inte bara att bjuda in sig hur som helst! Idag fick vi t.ex inte komma dit, hon skulle iväg som vanligt. Det är bra att hon sysselsätter sig. Jag vill inte sitta själv när jag blir gammal. Senare på eftermiddagen ska vi få hälsa på Carro, Togge o lilla lilla Gabriel för första gången. Det var ett tag sedan man fick sniffa på en sån liten en och fundera på hur Siri har kunnat vara så liten... :)

Men först ska vi sova och hoppas att det inte kommer några åkgräsklippare och stör skönhetssömnen! (http://ollesfamilj.blogg.se/)

Inga kommentarer: