torsdag 5 augusti 2010

Stockholmia

Vi är hemma igen. Vi skulle egentligen bo på Rica Talk i Älvsjö, Nordens största eller om det var bästa? barnhotell, men de hade iaf. blivit dubbelbokade och erbjöd oss ett familjerum mitt på Hötorget. Det tackade vi inte nej till! Jag älskar Hötorget med alla märkesväskor blandat med blommor o blåbär ;)

Annars har vi plankat på bussen, knatat runt på Skansen, fikat med L´s syster i gamla stan, gått på kändisjakt på Stureplan, bytit bajjblöja på trottoarkanter, softat på rummet med diverse läckerheter, njutit av långa lyxiga frukostar i hotellets "vinterträdgård" och så glott i några affärer oxå.

Av allt vi sett och gjort så tyckte Siri att det var roligast att åka hiss och buss där det var mycket folk som hon fick charma. TITTA på o VINKA till:)

Jag fick även ett samtal däruppe. Det var en tjej som erbjöd mig en väldigt unik praktikplats.... Skulle ju bara vara arbetslös 2 veckor, men nu vet jag inte längre ;) Det här verkar vara väldigt roligt!! Och nått som bara händer en gång i livet? Ska ringa henne imorrn när det är lite lugnare så skulle vi ses nästa vecka. Om det här ska gå vägen måste L få ta ut mer pappaledigt till hösten!

Hejdå alla nyfikna! (Jag är lika nyfiken)

3 kommentarer:

Li sa...

Åh vad spännande! Vad är det för praktikplats? Det är självklart att Larsa får ta ut föräldraledighet, det är lag på det ju. Kravet är att man säger till 2 månader innan bara.

Anonym sa...

vad spännande....

Anonym sa...

Säg vad då kissapa!//Jennie (för exalterad för att logga in)