tisdag 18 maj 2010

vårfix

Nu har jag handlat hem flera säckat vit puts och så slank det med blommor för flera hundra... Pappa kommer ikväll och vi ska hjälpas åt att slamma våra nya murar. L jobbar borta några dagar nu och då gäller det att sysselsätta sig.!

Så kul när den stora rabatten är klar och det bara är att trycka ner blommorna. Jag fick med mig massvis med växter från mamma oxå, som åkte ner i jorden senare på kvällen. Idag köpte jag bl.a. några olika clematiser som ska få klättra i spaljen bakom. De ska blomma i vitt och vinrött!

Siri har varit lite bråkig på nätterna den sista tiden. Ont i tänderna + snorig näsa = vakna för man har svårt att andas, komma på att tänderna värker, skrika på sina föräldrar, och i värsta fall inte ge sig förren man får lite gröt i magen. Inatt sov hon iaf som vanligt. 20-08, hoppas det håller i sig nu när jag är själv några dagar.

Det var inte bara lugnt o stilla här inatt. Det hände även något tragiskt. Det ligger en lokar några hundra meter bort där det brukar vara fest. Då är alla epa-traktorer från hela läner där o rockar. Det brukar drälla runt folk på vägen och överallt. Riktigt livat! Men inatt gick något fel; http://na.se/nyheter/2.2503/1.833023-en-drunknad-i-kalkbrott

Det är riktigt sorgligt och hemskt och det berör en extra mycket för att han var så ung och att det hände så nära vårt hem. Tankarna är hos de anhöriga.

Inga kommentarer: