torsdag 27 maj 2010

Babykonsert

Idag har vi varit på babykonserten som jag skrev om. Det var nästan hela föräldragruppen + 1 + Jennie =) Jennie o Eilie kom på slutet, de hade kört vilse o var o snurra i båda vivalla o varberga, haha! Väl framme var de ju på topphumör ändå :)

Jag var väldigt skeptisk till detta först o tänkte nästan avboka o dra till MediaMarkt ist. men nu är jag väldigt glad över att jag gick! Det var verkligen supertrevligt!! Det låg typ 16 mjuka täcken, kant i kant med tryckknappar. Därpå fick alla sätta sig i en gigantisk ringså fick barnen vara i mitten. Ingen kunde alltså smita, vilket var perfekt för rymlingen Siri som var framme o kände på andra morsors ben och barn....  Så stod det en liten kör i färglada kläder och sjöng barnsånger med fart i! Ibland i komp till piano, munspel o gitarr oxå. Mitt i allt fick man gå runt till "upplevelsestationer" En var att dofta och smaka på saker. Smaka på olika meloner o dofta på olika teér, färska örtor och blommor. Enn annan att få plaska o känna på vatten. Vi tände ljus, kände på olika material och så fick vi välja ett klistermärke.

Sen var det mer sitta i ringen o lyssna på sång. De gick runt med olika saker som barnen fick titta på oxå. Stora färgglada fjärillar som vippade upp o ner på en pinne, en såpbubblamaskin sprutade ut bubblor på oss och en nalle kom o tittade på varje barn och vinkade =) Supermysigt!

Efteråt var det smörgås buffé med både melon, brie, lufttorkat o massa gott, färskt bröd. Kunde ju inte bli bättre! :) Ska skicka in en bild från mobilen så får ni se hur det såg ut !

Efteråt åkte jag o Siri o hämtade gratisjord nere vid Oset. Hon sov o jag skyfflade skit. Ja, det är gammal kompost och kanske en del bajs där i oxå?  Fyllde alla stora plastIKEApåsar jag hade hemma (3...) Väl hemma fyllde de inte ens hälften. Typiskt att L alltid ska ha rätt.... Jaja, några vändor till så.............

Inga kommentarer: