onsdag 26 maj 2010

Hjärtat!

Har länge sneglat på alla de där mosshjärtanen i inrednings o blomaffärer. men ville såklart göra på mitt eget sätt. I förrgår fick jag lite tid över o satte ut i skogen o hämtade lite mossa. I garaget hittade jag en övergiven masonitskivebit som fick agera mall. Sågade ut en slarvig hjärtform som jag sedan klädde med mossan. Stor bullig underst och slät fin överst. För att få fast det använde jag vanlig fisketråd som jag lindade runt, runt.

Nu är det bara att dekorera efter säsong och humör! Här är några förslag:

En enkel ängel i finaste guld. (Siri fick den på en väldigt fin inslagen doppresent från sina kompisar O&A)

En avtrillad tegetes och lite blommande ogräs som fanns att tillgå....

Jag fäster blommorna enkelt med en knappnål, av lite lyxigare variant.


Men just nu får två orkedeér pryda min dörr. Här får jag ju mer glädje av de ljuva blommorna än i sovrumsfönstret...

Så, väckte jag någons pysselhjärna??

Inga kommentarer: