torsdag 12 mars 2009

Vad har ni för dammsugarvanor?

Medans jag "renoverat" rummet där uppe har dammsugaren stå där, framme, mitt på golvet. Så att man snubblat över den varje gång man gått upp på toa på natten. Då o då har jag öven använt den. Har nog dammsugit hela övervåningen 4 ggr senaste veckan. Det hör inte till vanligheterna. Är faktiskt t.o.m. lite dåliga på att dammsuga där uppe. Det är ju sååå jobbigt att släpa upp dammsugaren för trappen. Trappen däremot dammsugs flitigt. 2-3 ggr i veckan. För det samlas så mycket dammkorvar på varje trappsteg. Vet inte vart de kommer ifrån. Övervåningen?

Nu när jag typ är klar däruppe så har sugaren fått komma ner igen. Passade även på att dammsuga här nere när jag ändå håll på att slääääpa den. Det blev en rejäl omgång! Högt o lågt! Soffor o mattor! Lister o gardiner! Element o möbler! Har använt alla konstiga munstycken som hör till den trogna gamla blå sugaren. Ja nu är allt strålande rent :) Brukar faktiskt dammuga noga. Lister o så, men inte allt på en gång!

Nu kan Larsa få komma hem o se vad jag lyckats med denna vecka :P
(Utöver det vanliga hushållsgörat har jag alltså gjort klart rummet, fått upp hyllor, tvättat 3 tvättmaskiner o dammsugit supernoga överallt!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har faktiskt dresserat min dammsugare till att dammsuga själv! Haha om man ändå kunde det... ;)