torsdag 19 mars 2009

Trängselskatt?

Igår när jag var rastlös surfade jag in på SVT Play. Där kan man ju se massa tv program. Satte på senaste avsnittet av Plus med Sverkan. Hann inte se så många minuter av arga o besvikna människor innan Sverker hade ett kort inslag om trängselskatten i Stockholm. Att när man åkt igenom så har man en månad på sig att betala. Annars blir det påminnelse på 500 spänn. Han sa att Stockholmarna var dåliga o komma ihåg o att vägverket fått in 10-tals miljoner bara på förseningsavgiften.
Här slog det mig att jag inte betalat vår T-skatt sen vi tog bilen till frihamnen när vi åkte till Riga. Ringde Larsa o fråga om han gjort det. Nix. Började räkna, när var vi där? En månad o fem dagar sen.... Slängde mej in till stan o in på pressbyrån för att betala. Menden unga killen i kassan säger att det får man på faktura. Jag blir fundersam. frågar följdfrågor, men verkar som han kan sin sak. Vad är det Stockholmarna får för påminnelse då? Påminneslse på fakturan? Förvirrad åkte jag till Statoils tvätt tunnel o fick en ren bil innan jag åkte hem. Där Linn stod o väntade....

Dags att kolla upp på riktigt vad det är som gäller o varför vi isf inte fått ngn faktura än?
Jag försökte ju iaf.

Inga kommentarer: