måndag 2 mars 2009

Fullbokad

Vissa dagar har man ingenting o göra o blir rastlös som en Safira. Medans andra dagar är fullproppade av inplanerade (och inte inplanerade) saker.

Igår skulle vi bara till farmor. Men efter vi vart där så åkte vi bara hem o kasta av Safira för att fortsätta ut till Frövi o kolla in Jerker o Linas nyinköpta hus. Ett väldigt trevligt hus, rött med vita knutar, från 20-talet. Om jag minns rätt. Fanns dock en hel del att göra. Men det blir skönt för dom att äntligen få flytta till hus. Så länge som dom har letat, i diverse kommuner :)
När vi va på en av de fem (!!!) pizzeriorna o käkade ringde Monika o fråga om vi skulle med o fika på Njuta. Så fick det bli, men först kom de oxå ut till Frövi o tittade runt lite.


Idag däremot är en planerad dag. Li o Marcus flytt dag =) Jag o Li ska hämta nyckeln till nya lägenheten kl 12. Sen hade vi tänkt att börja lite smått o flytta. Små, lätta saker. Vid 4 slutar ju vanligt folk, ink. Marcus själv, o kommer o hjälper till.

Men då är jag redan långt borta. Eller ja, på andra sidan stan iaf. Ska på Relaxen med Carro o Malin. Spännande. Jag har ju aldrig varit där. Vanligt verkar vara att man är där o coolar ner med jobbet. Detta har aldrig mina arbetsgivare tänkt på. Kurder tänker väl inte på sånt. Då måste ju några taxibilar stå still.... Och det är kanske inte komunens stil, att bjuda på något.

Men här ska det lyxas alltså! Efter en jobbig flytt o allt ;) Har läst mig till att de har tillgång till lokaltelefonsamtal där borta på relaxen. Så vi får väl se om jag kommer hem igen. Eller om jag sitter kvar hela natten o pratar med mina vänner i telefon.

Får se om jag får några bra dusch-/omklädningsrums bilder med mobiltelefonen som jag kan lägga ut här, på Fejjan (Facebook) o på Youtube :P

Inga kommentarer: