tisdag 10 mars 2009

Hylluppsättning

Ja, det ska jag göra nu. Köpte två vita tavelhyllor som jag ska sätta upp ovanför varrandra på min vita vägg i köket. Där ska kryddorna få stå, prydligt. Når mest saltet o pepparn som det är nu. Få sträcka o klättra för att kunna laga min kryddstarka mat.

När jag sätter upp saker så är det oftast spik o hammare som gäller. Hittar jag ingen spik så får det gå bra med en skruv o skruvmejsel. Detta gillar oftast inte min kära sambo. (Visst kan man säga "oftast inte" det är fin o smart svenska som borde användas oftare ;) ) Han håller på o krånglar till det me pluggar hit o dit. Så ska det borras små fjantiga hål innan det skruvas nånting oxå. Jag kommer få höra allt det här igen, när han kommer hem på torsdag....

Om det bara håller så är jag ju nöjd! ANNARS får han ta tag i saken o borra o plugga o tramsa :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Niclas är exakt likadan, så jag får inte sätta upp något utan honom :D