söndag 22 mars 2009

Busted!

När jag rensade på vinden gick jag lite väl hastigt fram. Larsa började fråga om ett par skor han hade för sig skulle vara därinne.... Jag fick en svag flashback av att de åkte med allt annat in till Bra o Begagnat. Detta sa jag givetvis inte, innan jag var helt säker på min sak. Han gav sig inte. Fortsatte prata om de där skorna. Att dom var så skööööna, o undra var de kan vara? Sulan var så tunn o skön. De var perfa att köra bil i o allt vad det späddes på om ett par gympaskor. Nästan som om han visste.....

Jag fick nog. Kännde mig väldigt skyldig till det eventuellt inträffade. Fredag kväll var han ute med några kompisar = extra trött lördag morgon. Jag passade på o gå upp tidigt, o efter att ha kollat upp öppettiderna gav jag mig iväg till Bra o Beg.

Där stod de! Eller iaf. ett par som jag skänkt dem. Hopppades innerligt att det var dem han hade menat. Köpte tillbaka pjucken för 30 riksdaler. De var så välputsade och fina. Såg nästan nya ut igen!

Han sov fortfarande när jag kom hem. Undanhöll infon att jag hade varit o fyndat på morgonen. Talade bara om att jag vart ute o köpt frallor på bageri, som han fick smaka i sängen med gott pålägg och andra tillbehör. Efter att jag låtsatshittat skorna här hemma o vi konstaterat att det var dem han hade menat, var jag tvungen att avslöja den gripande historien bakom. Han skrattade.

Vi kom fram till att det var ett bra putsningsställe och att vi kunde lämna in skorna där oftare!

4 kommentarer:

Linn sa...

Vad söt du är vännen, åker och köper tillbaka skänkta skor... Haha.

Anonym sa...

Hahaha klockrent!! =)

E-line sa...

Ja, vad gör man inte? :)

Mel__666 sa...

Hahaha ja vad gör man inte för ett par skor skuld :-)

Verkligen en rolig historia kan inte sluta skratta :-)