torsdag 19 mars 2009

Äntligen!

Nu när jag var ute på kvälls-bajjseri-promenaden med Saffran, märkte jag till min stora förvåning, och glädje, att de äntligen bytt gatulampan som varit trasig sen i somras. Då den unga sommarjobbaren lyckades slå ner lampa + lampskärm med klippaggregatet på sin klippa-vägkanten-maskin. Trots upprepade samtal med såväl vägverk som komun av mig o mina grannar har den nu äntligen hänt något! Tjohoo! Men såpass nu när vi gått mot ljusare tider igen....

Kanske inte verkar vara en så stor grejj. Men när man var van att ha upplyst trädgård, gratis dessutom, o sen bli av med den. Då märks det, väl! Såg inte om nån stod o glodde in genom fönstrena... Man kan lätt skrämma upp sig när man bor i skogen o ofta är själv..
Vågar t.ex. inte lyssna på E-type. Alldelses för läskigt när han gör sin läskiga röst.

Inga kommentarer: