tisdag 15 mars 2011

Vårsol

I förmiddags tog jag med lilla familjen ut på en härlig promenad i solen. Vi gick o kollade in alla maskiner på Kvinnerstaskolan. Det uppskattas mycket nu när S säger både bil, traktor oÄr något man visar intressant nog så säger hon det med :)  Hon säger ju en hel massa nu. Bara idag har hon sagt en hel massa nya ord, som jag inte hört henne säga förut. Tapet t.ex. Men kanske är för att det inte är ett ord jag brukar säga och idag skulle vi åka o titta på tapeter.....

När vi kom hem från promenaden sa hon mo-mo. Vi har inte pratat med eller om mormor på flera dagar, så frågade henne vad det var med mormor. Siri tog handen för örat (som om hon pratade i telefon) o sa ringa! Ska vi ringa mormor? "Jaa!"  Tiden var knapp. Safira var tvungen o badas innan hon fick komma in (hon satt fortf. ute o väntade) o Siri var tvungen o få i sig mat, snarast. Så ringde upp mormor o lämnade Siri med telefonen. Siri sa hej efter varje signal som gick fram. När mormor svarade blev hon först tyst o fnittrade som om hon busringt, men sen kom hon igång som vanligt! Går runt runt o snackar om allt. Mormor förstår nog inte ens hälften, för det gör inte ens jag!  Hon pratas mest om pappa o ija (Safira).

Var på Mega o kollade om det fanns några fina vårjackor till damen. Hittade ingen men kom hem med en supergullig blårutig overall i stlk 50 och lite bodysar i mini mini. Jo, hittade en väldigt fin kappa i grått, men så var det den där katten på som jag inte riktigt gillar. Kanske tack vare namnet? Hello Kitty... Okej om hon bara hette Kitty?

Jag o pappan orkade grejja lite i barnkammaren nu på kvällen när Siri gått o lagt sig. Vad snabbt det går att spackla när man är två!  :)

1 kommentar:

Susanne sa...

Va roligt att hon talar på så!! Det ger mkt glädje!