måndag 14 mars 2011

Köra bil o se folk, äntligen!

Vi är friska!!! Efter en veckas långdragen magsjuka är både jag o Siri bra igen. Inte en dag för tidigt. Vilken hemsk helg det har varit. Vi hade tänkt bli klara med barnrummet (eller iallafall få mycket gjort) men jag har inte orkat passa mitt eget barn så det har stått helt stilla.

Idag har vi varit ute o sträckt på oss lite. Vågade inte träffa folk riktigt än men ett besök på plantagen, biltvätten o coop fick det bli för att få se lite folk igen. Bilen är fortfarande så ny att det är kul att åka vartsomhelst i den =)
Idag kom jag ihåg att ta med några CD skivor ut. Orkade inte ladda växlaren men provade spelaren fram. Jag hann åka hela vägen till plantagen och lite till (!!) innan jag kom på vart jag bytte låt. Mååånga knappar att fingra på i datagrejjen...!! Slutade fingra ganska snabbt efter flera "snäva kurvor" och fortsatte stillastående, men fick ingen riktig koll på det. Däremot hittade jag knappen som spelar 5-10 sekunder av varje låt. När man nu ska ha användning för den.

Biltvätten gick oxå sådär. Jag var lite orolig eftersom bilen är ganska enorm .Har frågat L flera gånger om den får plats o om jag inte ska ta bort/skruva av något innan, men nej. Väl inne börjar avfettningen spruta, men slutar lika snabbt! Kom några droppar på huven. Sen vinkade maskinen fram mig, och alla portar, hela vägen ut var öppna.  Men?? Trodde först att sensorerna har sagt igån; Nix, går inte, för stor bil. (Det är millimeter till godo från backspeglarna) Började köra fram o nästa station sa åt mig att stanna. Stannade, och borstarna började gå. Skumt. När bilen torkats åkte jag raka vägen runt o klagade. Inga problem, fick ny guldtvätt med extra avfettning, men idag fanns inte mer tid till biltvätt, den gäller i 10 dagar till.

Skönt att ha gjort det en gång nu =)


Inga kommentarer: