fredag 11 mars 2011

Inte friska än

Som vissa redan förstått av bristen på blogginlägg så insjuknade jag oxå igår. Inte samma magsjuka som Siri men feber, huvudvärk och magont räckte gott för att slå ut mig totalt. Kämpade mig igenom dagen med en mycket piggare Siri så fick Larsa ta över när han kom hem. Jag somnade pladask. Idag är L ledig och har besiktat bilen. Två nedslag blev det. Det fattades en hjulbult och så var det nått med avgasvärdet. Bra betyg ändå på en gammal bil.

Jag mår bättre idag, ingen feber. Men känns att det är något knepigt kvar i kroppen. Siri som verkade helt frisk igår förutom en full blöja insjuknade idag igen. Somnade efter frukosten, kräktes, fyllde blöjan... Men efter den rejäla tömningen verkar hon pigg igen.

Upptäckte just ännu ett friskhetstecken; jag har börjat plocka undan diverse saker som har plockats fram o inte orkats plockats bort. Kan inte vara långt kvar tills jag är återställd alltså. Har varit livrädd för att en förlossning ska startas under dessa förutsättningar. Då hade det blivit kejsarsnitt för nån kraft att trycka ut en unge har inte varit i sikte.

2 kommentarer:

Li sa...

Era stackare. Hoppas det vänder nu så du orkar med förlossningen. Man vet ju aldrig hur snart det blir liksom. Ge Sirpan en kram från mig också!

Emmah sa...

Funderar...

...Föda barn och vara fullt magsjuk samtidigt... det kan inte vara något drömläge precis!