söndag 28 februari 2010

OS

Igår var Togge o Carro här. Vi åt tacos o kollade på Melodifestivalen. Det gluttades även på OS. Jag har säkert sett över en timme sport den senaste veckan. Rekord! Men mest när L ropat på mig och det varit  "nära medalj chans" Och så har jag hittat en sport som verkar intressant. Curling  ;P Vad är det för sport egentligen? Är ju mer som ett sällskapsspel, just särför jag kanske gillar det!

Det där skidskyttet då? Det är ju helskumt. Åka skidor i skogen med gevär på ryggen. Sen stanna till o skjuta lite. Jag föreslog för L att man kunde gör aom vilken sport som helst till skytte. Fotbollsskytte, där man nångång under de två halvlekarna måste kila iväg o skjuta några skott vid sidan om. Pickadollen får man väl springa runt med på plan för att ha den nära till hands.

Eller stafettskytte? Där kunde man kanske utveckla det hela lite och skjuta på varandra med nån slags "mildare" pistol. Soft air gun kanske skulle kunna passa för ändamålet? Ofarligt (om man inte råkar få skottet i ögat) men fortfarande så det svider till ordentligt i deras fina utstyrslar.

Vad tycker ni? Rodelskytte kanske blir lite väl farligt om de ska skjuta på något i farten. Men å andra sidan kanske det är det som blir spänningen!

1 kommentar:

Emmah sa...

Man ska leva farligt, rodelskytte låter som en helnajs grej!
det skulle man vilja se mer (?) av!!