onsdag 10 februari 2010

Sömnen

Det här är bland de intressantaste inläggen hitills. Varsågoda!

Igår gick jag o la mig i supertid. Ja, tidigt alltså. 22.00 låg jag i sängen o funderade. Larsa sov över i Borlänge så jag passade på. Är så trött på mornarna när det är dags att gå upp så några timmar extra sömn skadar ju inte!

Bara att Siri vaknade inatt. Kl 05 hörde jag hur hon höll på o spakade runt. Hostade gjorde hon oxå. Jag låg spänd o lyssnade. Jo, nu vart det tyst. Tur :) Nä, dunkade från hennes hälsar i madrassen igen... Hon sparkade o snyftade lite omvartannat. Tillslut gick jag in o pillade i nappen. Men den blåste hon ut lika fort. Jaja, kollade mailen o gick o la mig igen. Hörde henne en stund till men sen vart det tyst. Hon var nog vaken 40 minuter totalt. Men jag då? Stirrade i taket o var klarvaken... Tillslut slocknade jag med. Och jag var faktist lite piggare när det var dags att kliva upp.

Siri har fått små host attacker idag så vi har hållt oss hemma.
Lekt, hoppat hoppgunga, staplat klossar, ätit banan, badat, käkat mixad lunch, vikt tvätt o laddat ny.

Dags för lunch för mig!

1 kommentar:

Carro sa...

Hostattacker på nätterna är något jag är van vid kan man säga.
Du ska vara glad att det är så sent som vid 5 tiden.
Victor har precis blivit frisk efter att ha varit dålig titt som tätt i 2månader. Han hostade nästan lungorna ur sig och vaknade 5-10ggr/natt. Det är ingen hit alls. Va inne och ta hand om er så ska det bli bättre. =)
Försök att höja upp sängen (ifall du inte har gjort det redan) då hostar de inte lika lätt. Kram Kram