fredag 27 februari 2009

Namn

Har inte kommit till vindgörat än, men hittat en sida jag hoppas innehar felaktigheter i sin fakta.

Till exempel redovisar sidan att det finns en tjej som heter Anus, i tilltalsnamn.
Andra flicknamn som används i Sverige är; Brummelisa, Bert, Buffy, Frans, Gunnar, Hora, Jönsa, Pappa, Sylta, Tummelisa, Trång och Tuttan, som 83 tjejer heter, men endast 58 har som tilltalsnamn.

Killnamn: Saddam, Skywalker, Tjatte, Trång, Offer, Patte, Mumin, Muff, Mens, Jag, Hitler, Guggenheim, Gay-Olof, Bebis och Balle.

Smaken är ju som baken. Jag hittade FAKTISKT ett flicknamn jag gillade. (inte ett av de ovannämda) Föredrar nog att hålla det hemligt tills alla andras bebisar är födda ;)

Källa: http://susning.nu/Lista_%F6ver_ovanliga_f%F6rnamn

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha jösses!

kul tex att vara kille och heta Kossa...
många namn är ju direkt äckligt elaka, vad har man då för föräldrar om man får ett sånt namn kan man undra.

Doctor kan kaske vara smidigt att ha som förnamn?1

Li sa...

Pax för Gay-Olof!

E-line sa...

Ja, Doctor skulle man ju dra till mé! :)

Li, det går inte att paxa! Först ut får välja. Jag ligger lite risigt till, men man vet ju inte :P