onsdag 11 februari 2009

Akta dig så att du inte hamnar här!

Igår hittade jag en rolig grupp på Facebook. Efterblivna företag/affärer i Örebro län. Där kan folk klaga på dålig service eller dåligt bemötande. De flesta inläggen är bra. Mycket om "ICA" Finströms på norr, krog-vakter, VISA-korts avgifter och Pressbyrån, Stortorget. Men Pressbyrån är det en speciell person all kritik riktas mot. "Monstertanten" o allt vad hon får heta. Man blir ju sugen att gå dit o "testa" henne o hennes humör. Men även en hel del verkligt puckade saker har folk skrivit in o klagat på! Så dom själva borde skämmas!

Här är några exempel:

# "Tehuset,Köpmangatan 1. Kärringen i kassan på Tehuset är alltid sur och hänvisar till sina trötta lappar på väggen istället för att hjälpa sina kunder att hitta ett gott te. OCH VI VET ATT DU INTE TAR KORT!!!"

# "Jag köpte 10(!) baguetter på La Baguette i lördags för 450 kronor och fick betala 2:- i kortavgift..."

# "Va hemma i jul, gick till Finströms. De sålde mannafrutti för 3.90 som gick ut för 5 dar sen typ. Frågade om det fanns fräshare. Ja vänta, så kom han med risifrutti?! Ok men jag vill inte ha risifrutti utan MANNA FRUTTI! Jaha men det finns inte! Nähä men hmm vad gör jag då. Vänta, sa han & kom igen med de gamla för 3.90.. Jo jag har ju sett de där som sagt sa jag. Men det är innngeeeen fara, de är inte gamla, det bara datumet (?) Okej sa jag & köpte. ORKADE inte tjafsa mer. Mohahahaha"

# "ICA Finström´s på norr. Shet, mannen i kassan är tokgalet jobbig, slutar aldrig prata & vill gärna kränga på en gamla datumstämplade mjölkpaket. Eller om man vill ha mjöl så kommer han med havregryn & typ ; det funkar oxå bra.. Suck!!"

Jag har varit en del på Finströms och vet precis hur han är. Allt stämmer på pricken. Men han är rolig! =)
Men inlägget här nedanför är ju bara sorgligt. Det var inte det ända fallet jag skämdes över att läsa. Stollar!

# "Personligen hatar jag den där blekfeta idioten, en sorry-ass-ursäkt till kille som alltid har keps på sig på entertainmnet. Köpte ett par cheap monday jeans på rean för 149:-. Ångrade mig sedan, ok att det var två veckor senare men ändå. När sedan mopedmustaschen bakom disken vägrar pga av att jag inte har kvar kvittot, köpt på rea och rivit lapparna är det klart att man blir sne. Dessutom sa han att jag hade använt dem. Spelar det någon roll? Man får ju fan inte röka på krogen längre! Jävla apa."

1 kommentar:

Anonym sa...

mm okej, inga konstigheter. jag brukar också bli ilsken när jag inte får lämna tillbaka kläder utan kvitto och lappar pga att jag inte får röka på krogen.