måndag 23 februari 2009

39 grader imorse...

Larsa är fortsatt sjuk. Han har bara vart hemma en gång från jobbet sedan vi träffades för 7 år sedan. Det var efter vi var i Kilsbergen o åkte snowboard för ngr år sedan. Han landade inte optimalt i ett hopp o axeln slogs ur led. det blev många timmar på akuten med morfin och annat gott. Efter mycket tjat på honom så var han iaf hemma en vecka från jobbet, sen jobbade han med en arm...

Inatt har det huttrats och värmeböljats. Vi har bytt sängsida ngr gånger. När han frysit har han fått ligga på min sida med värmefilten som är nedbäddadd under lakarnet på min sida. men fleecefiltar o täcken över sig. Sen är han varm o får ta sin egen sida igen med ett tunt sommmartäcke. Jag har fått sprungit o hämtat saft o alvedon mitt i natten.

Om man nu bara är sjuk så sällan så tycker jag verkligen man förtjänar lite ompyssling. precis sån som jag själv skulle vilja ha, när jag är sjuk.

1 kommentar:

Mel__666 sa...

Stackare tur han har dig som tar väl hand om han ;-)