söndag 1 februari 2009

Lördag 31:a jan


Carro fyllde 25 igår, och det firade vi såklart. Jätte mycket gott bjöds det. Avancerade tårtår med blommor o sugarpaste, min smörgåstårta och en himla massa saftigt och krämigt kaffebröd av olika varianter och smaker.
När vi skulle åka dit märkte jag att Audin inte hade NÅGRA bromsar(!) Pumpade o pumpade med det var bara svamp rakt igenom. Hällde i bromsvätska o grejjade (här har det övergått till Larsas jobb) men inget funkade. Fick packa om bilen (hade med oss massa stolar, presenter, öl m.m.) o åka firmabuss. Eftersom man inte "får" åka den på helgen, blev jag hela tiden erbjuden att köra andras bilar när jag skulle hämta/lämna folk. Så fick prova på de flasta bilar som fanns tillgängliga. Alla var bra på sitt sätt :)
Förutom den tråkiga incidenten var det en hellyckad kväll. Togge o Parvel byggde ut bordet o välte wiskeyn som förövrigt luktade mycket o starkt. Men Monika var raskt där med lite lita-på-rosa lr liknande. Togge blandade Mintu o energidryck, det smakade tydligen; Billig tandkräm från Coop. Varför just Coop?? Parvel hade lovat o va hemma senast 2. När jag kom tillbaka efter hans hemskjutsning kladdade Carro med smörgåstårta på mattan... Onödigt Carro! Vart var Safira när man behövde henne?


Inga kommentarer: