söndag 1 februari 2009

Ännu en...

Safira och gamle Saaben blev ju utmanande.... deras talan brukar gå genom mig. Så här kommer det:

4 av Mina favoritprogram på TV

SAFIRA:
* Hundkoll
* Hundjobb
* Mannen som talar med hundar
* Djurpolisen i Houston

SAABEN:
*Bilfixarna (drömmer mig bort)
* Brum
* Herbie, fulltankad
* Sällskapsresan på Mallorca

4 saker jag gjorde igår

SAFIRA:
* Sprang som en vilde i skogen.
* Provade en tröjja som människo mormor stickat till mig.
* Följde med Gunilla hem till henne för jag inte fick följa med på fest.
* Var i stallet o träffa Mackan med Gunilla.

SAABEN:
*Frös, när en fågel landade på mig för att uträtta sina behov.
*Tittade på alla snöflingor som landade på mig
*Vart blöt när snön smälte
*Frös igen, när vattnet frös till is

4 saker jag längtar till (efter)

SAFIRA:
* Nästa gång det är matdax
* Nästa gång det ramlar ner något festligt på golvet
* När matte o huss åker till Riga, så jag får leva som en vilde hos Gunilla, som skämmer bort mig med långa promenader
* Att jag slutar rymma så mkt så jag får springa löst, och då givetvis som en vilde.

SAABEN:
*Kärlek. Lite räcker.
*Ny olja, min är så gammal och äcklig.
* Etthärligt bad. Min lack som var pärlemovit skiftar nu mycket i mossgrön :(
*Ny ägare, eller annan individ som bryr sig om mig.

4 Favoritrestauranger

SAFIRA:
* Restaurang Fest. Allt man får ur skålar o fat när man är på fest. Gott gotteli gott gott!
* Restaurang slicka på fatet
* Restaurang natur. Gräs, råttor o annat som hamnar i min mun.
* Restaurang min matskål. Ofta inte nått delikat men en bra bas.

SAABEN:
Länge sen jag fick mat, har ju kvar massa i magen med mina favvosar:
*OK/Q8
*Hydro
*Statoil
*Jet

4 saker på min önskelista

SAFIRA:
* Mat, människomat
* Hundben. De vita är smask!
* En fin och stor cykelkorg till sommaren
* Mer människomat

SAABEN:
*Kärlek
*Uppmäsksamhet
*Någon att prata med om min depression
* Ny klädsel

Personer jag utmanar

* Ninja
* Kippo
* Wella
* Tyra

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha!

Anonym sa...

Du kanske skulle ta ett ryck med Saaben ändå, du verkar ju inte ha så mycket annat o göra iaf ;)