torsdag 22 mars 2012

Skogsdag

På torsdagar är det kortdag på dagis. Allan o jag hann precis tvätta bilen o handla på Ica innan det var dags att hämta Siri igen. Nyäten o klar! :)  Hon fick gå upp o lägga sig o vila som vanligt på torsdagar, men hon läste o sjöng glatt däruppe medans jag bakade muffins. När det varit tyst ett tag viskade jag i trappen "Siri, är du vaken?" Efter en lång stund viskade hon tillbaka. "Ja, jag har vilat färdigt" Jaja, inte ett dugg trött o tjurig så vi tog på oss o gick ut i solen istället :D

På eftermiddagen kom Jennie, Eilie, Linn o Vera hit. det vankades picknick i skogen. Underbara skogen. Underbara barnen. Klättra, springa, hålla Jennies hand, fika, hoppa, fnittra, hålla varandra i händerna, spana in ett o annat bajs, råka trampa på varandra, hålla Linns hand, åka i upphittad trasig pulka, jaga hund, hänga efter i kopplet på föregående nämnda, hålla min hand, fika lite till och som alltid avslutade vi med att klappa hästarna. Vissa klappade även elstängslet, som som tur var inte var på.

Imorrn kommer det bilder på äventyret.

Inga kommentarer: