torsdag 15 mars 2012

Bara trevligt idag!

Bilderna har inget med IDAG att göra. Men de slinker med i detta inlägg ändå.

Idag kom farmor Gunilla o gästade på förmiddagen. Hon hade med så fina vårblommor av alla slag! Nya tulpaner på bordet fick vi, då de förra skulle ha behövt kastas i förrgår. Och nu behöver jag inte åka o köpa vårblommor till entrén för hon hade med både påskliljor o pärlhyacinter.

Vi fikade gott på Siris hembakta muffins innan alla (utan jag:) ) vipps hamnade i hennes knä. Det vankades sagostund o alla skulle trängas i den soffan som jag inte satt i :) Safira fick inte riktigt plats men lyckades lägga sig riktigt obekvämt rakt över hennes knän ändå, bara för att få vara med i centrum där allt händer. 

Själv smet jag ut o planterade alla blommor. Tog en snabbsväng ut i skogen o hittade både blåbärsris o annat ris som fick vara med i vårkrukan.

Nu är det tyst i huset. Alla under 5 år sover. Siri sover på dagarna igen efter alla månader med sjukdomar av o an så får hon gå till sängs efter lunch, vara sig hon vill lr inte. Det är så tyst o skönt mitt på dagarna här nu så ska försöka hålla i detta så länge det går! :) Dock somnar hon som vanligt aldrig på dagis, men det gör inget eftersom hon klarar hela dagarna fint ändå.

Snart ska jag gå upp o väcka henne o vänta ut Allan som behöver sova lite längre innan vi packar bilen full med barn o djur o drar iväg till morfar. Vi ska hämta mer ved o få köttfärslimpa. Jag skrev ju; bara trevligt idag!  <3



Tulpaner i 3 färger o väldigt lokalt odlat blåbärsris finns i denna ljuvliga bukett till en 88-åring.

Kameran ligger alltid framme men används mkt sällan då jag bara använder mobilen nuförtiden. Nästan alla blogginlägg gör jag från mobilen. Ofta i sängen innan det är dags o sova. Kollar alltid igenom bilderna från dagen då med herr L o så skickar jag iväg en bråkdel till bloggen. DENNA bild har Siri tagit. den är från i lördags o vi är påväg bort på kalas. Jag frågar henne om hon kan ta på sig tröjan själv (den vita i min hand) men hon säger att hon måste ta några kort först. Så så blev det...

Brallan o ja

Fina Siri i pyjamas, med feber.

Inga kommentarer: