fredag 30 mars 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Larsa skadade sig i trädgården igår. När han föll ihop o skrek på hjälp fattade han inte varför jag inte hörde. Men inne sov Allan och Siri hade preciis käkat lite diskmaskinmedel o skrek för att det sved i munnen.


Grannen hörde honom o kom till undsättning. Hon fick köra in honom medan jag ringde barnvakt. Tur vi har så fina människor omkring oss som ställer upp!!


Jag var med honom på usö till sent inatt. Han har fruktansvärt ont och när jag åkte vid 2 tiden hade han fått upprepade morfinsprutor utan vidare resultat.


Just nu ligger han på operationsbordet och vi väntar på besked i e.m.


Jag har pratat med kommunen om att få in Allan på dagis omgående så att jag kan få min chans att jobba,  efter drygt 3 år hemma. Tills dess blir det en kompliserad vardag med smärta, pusslande och upppassande.


Känslorna och tankarna vandrar och Siri undrar varför pappa inte kommer hem från doktorn.


Published with Blogger-droid v2.0.3

7 kommentarer:

Jessa sa...

Håller tummarna för att de löser sig och ni får dagis!

Li sa...

Oj vilken dramatik. Vad hände? Hoppas han mår bättre nu och att operationen gick bra. Blir svårt om ni inte får dagisplats ju så jag håller tummarna för det. Kram

Malin sa...

Åh vad typiskt att det skulle bli så där.. :( alltid nåt som sätter käppar i hjulen. Hoppas att det gick bra med allt iaf! Och grattis till jobbet!! Vart kommer du hållas till? Kanske man får se dig här i krokarna?? :)

Ha det fint!
Kram Malin

E-line sa...

Tack för ni tänker på oss.

Malin: det hade varit fint att rota runt i ditt fina kvarter med havsutsikt o allt ;) Men jag ska hålla till i Varberga-Oxhagen. Saknar du inte FB? ;) Jag saknar dig, där :) Men kollar in allt ditt snask med jämna mellanrum o blir sugen på att baka (läs ÄTA) det mesta :-S

Malin sa...

Hihi men jag kommer jobba nära oxhagen, eller ja i västhaga nu framöver.. så nån gång kanske man springer på dig! =)Hade du jobbat i mina trakter så hade du haft ett bra lunchställe/fikaställe att komma till.. ;)
Nä, jag saknar inte FB faktiskt.. Det går ju lika bra att skriva typ så här också. :) Kul att du är inne på min blogg o läser. =) Jag är lite mer aktiv där nu än förr... Ha det fint nu och hoppas att allt löser sig och att karln i huset blir helt återställd,det såg ju lite otäckt ut det där brottet. :(
Kram till dig!!

E-line sa...

Nu när jag fått lite introduktion så visar det sig att jag utgår från Varberga, men jobbar över hela stan! Västhaga, avloppsberg, Glanshammar, Ölmbrotorp, norr...m.m. Vad gör du i Västhaga??

Malin sa...

Okej, då kanske man får se dig då med andra ord. :) I Västhaga jobbar jag som boendestödjare inom förvaltningen för funktionshindrade. :) Jättekul jobb! :) Och lagom avstånd till jobbet... ;)