söndag 3 juli 2011

Inte som vi tänkt.

Inatt var L vaken med joordens huvudvärk. Han har aldrig haft så ont. Trots mycket bra vätskebalans igår i värmen. Detta resulterade i förmiddagssov för honom (när han väl somnade tidigt imorse) och utelek för oss. Vi har byggt koja och låtsatsfikat därinne. Allan med, han tycker om att få vara med och nära.

Inget garagebygge idag alltså. Igår när alla åkt hem och barnen sov så tänkte jag sätta mig ner o ta det lugnt, men jag tog fram färg o pensel o började måla staket. Ingen ro i kroppen! En liten sektion är nu klar, meeen vad tid det tar att måla alla sidor när det är trångt... Bra terapi.

Jag blir så himla stolt o nöjd när jag har fått in Allan i en bra förmiddagsrutin. Alla går upp kl 8 vare sig de vill lr inte ;) (mest jag som inte vill o sen Allan som sover som en stock, men är glad när han tillslut får upp ögonen) Sen får Allan sova 20-30 minuter runt kl 10 för att somna lite längre efter lunchen, samtidigt som Siri sover. Underbart. Hoppas det här håller i sig o vi får in nått bra till eftermiddags schemat oxå. Jag o mina rutiner.... MEN vad mycket enklare allt blir!

Detta med Allan gäller såklart bara när vi är hemma o kan bestämma hur vi vill ha det. Åker vi bort blir allt precis som han vill. Vilket oxå funkar bra, men då sover ju itne båda barnen samtidigt, och det är nog det jag strävar efter just nu  ;)

Inga kommentarer: