lördag 23 juli 2011

Det går framåt med det mesta!

Det blev en härlig dag i stadsparken idag. den där bassängen var inte så pjåkig som jag trott. Luktade badhus (gott!) och var precis lagomt djupt för små knattar. Duscharna var oxå roliga att springa igenom.

Den första blöjfria dagen hemifrån gick ganska så bra. En olycka i lekparken, så det är väl inget att tala om :) Fick stanna o kissa mellan lekparken o Coop. PÅ blommor, det var intressant, enligt Siri.

Enligt en liten pojke i lekparken så puttade Siri en annan liten flicka. Det får man inte göra. jag fick jaga fatt på henne för att gå o säga förlåt till flickan. Hon stod där lääänge (så länge att flickans mamma gav henne ett kex?!) tillslut sa hon "Låt!" till flickan (det såg äkta ut oxå!) så då kunde vi äntligen gå vidare till gungorna :) Rätt ska va rätt.

Efter att barnen somnat ikväll har både L och jag jobbat på, som vanligt. Han har rensat skit utanför/i och runt garaget och jag har målat staket och vindskivor runt det nya taket utanför entrén. Det här verkar ju aldrig ta slut! Men man ser fina resultat! Min bror sa igår; "Jag skulle oxå behöva gifta mig, för man verkar få så mycket gjort då......!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bror???

E-line sa...

Du kan vara lugn, Bettan ;P (??)