måndag 11 juli 2011

Gamla Anna på besök!

Jag har inte varit i Nora sen förra sommaren när vi åkte dit för att äta glass. Nu har jag varit där tre gånger på ca en vecka! Idag var jag där igen. Jag, Siri o Allan. Min gamle vän Anna är hemma i Sverige o hälsar på! Idag fyllde hon dessutom år och jag bjöd in mig till hennes snälla mamma, där hon håller till med sin son Nahuel 1,5 år. Han förstår svenska men kan mest spanska.

Anna, pappan o sonen bor i Mexico annars o har inte varit o hälsat på i Sverige på 4 år! Så nu får man passa på om man vill få en skymt av henne. I augusti börjar hon nytt jobb i Mexico o i höst börjar de bygga sitt nya hus där. Helt olika lik lever vi, men ändå så lika! I Mexico är man t.ex. mammaledig upp till 3 månader. Men det lät som det var ganska ovanligt att vara hemma så länge(!)

Spännande att höra om vardagliga saker i ett så främmande land. N och S kramades och delade på platsen i poolen.




Inga kommentarer: