måndag 2 maj 2011

Snart är varje vardag en vardag

Idag är första dagen för pappan på jobbet. Jag märkte aldrig att han försvann imorse. Han har börjat blivit lite rastlös här hemma. Igår byggde han en bänk med förvaring i till vår nya altan/entré. På mina order såklart ;) Den blev perfekt att ha leksaker o spadar i!

Vi här hemma har varit ute på förmiddagen. Borstat bort pollen från solstolar, barnvagn, trall och andra möbler. Usch vad jag nyser! Undra hur det skulle vara utan medicinering? Siri och jag hjälptes åt o göra en ugnspannkaka o få in den i ugnen innan tanten från Bvc kom o pratade o vägde Allan. Hon var mest imponerad över att han gått upp så mycket (över 250g./vecka och de var nöjda om de gick upp 150g./vecka. Han väger nu 4520g.) och att Siri pratade så mycket. Siri serverade tanten bok efter bok o tanten bläddrade ltie i varje o pekade på saker o ting. Tillslut sa hon "Men gud, hon kan ju allt! Och är inte ens två år..." Ja, hon är så duktig vår lilla Siri, men hon kunde faktiskt inte "sytråd" som hon pekade på, men knapparna brevid kunde hon och hittade några på sin tröja som hon pekade på.

När hon åkt och vi vinkat i fönstret var pannkakan precis lagom varm att äta. Jag o Siri delade på hela. Själva! Hon äter lika mycket som jag, när hon gillar det som bjuds o inte har ont i tänderna....

Hon verkar ha kommit över perioden när hon inte vill gå o lägga sig. Vare sig på kvällen lr middagen. För igår grät hon inget när L la henne på kvällen, fast vi hade huset fullt med folk och precis skulle äta efterätt när vi skickade upp henne till sängen (hon visste dock inte att det var efterätt på G) och nu på lunchen la hon sig så snällt utan ett ljud fast Allan skrek av hunger här nere.  Nu är båda barnen mätta och har somnat och jag funderar på att göra desamma.

Inga kommentarer: