tisdag 10 maj 2011

Hur blev det såhäär?!

Våren är verkligen här med sin sommarvärme och vi hade inte mycket kvar tills altanen var redo att skrubbas ren o börja använda. Ja, det var bara taket kvar som skulle bytas mot nytt något mer genomskinligt än det 100 år gamla med mossa som låg där. Jag o Allan var på Plantagen idag o spejjade på alla växter vi ska köpa tills i sommar. Ska bara bestämma i vilka färger det ska gå i. Ingen idee o köpa förren allt är klart och vi kan plantera det på plats. Men allt var tipptopp i solen idag!

Sen hände det här:

Nu är det inte bara taket kvar. Det blev lite mer jobb.... :((

Jag som började se ljuset! Det är verkligen inte min grejj att bo i massa ofärdigt. Herregud hur de hade det när jag o mina bröder var små. Mamma o pappa renoverade ett torp till en stor fin villa. Stundtals hade de inga golv eller vatten. DET hade jag inte klarat!!

Tror det blir murning på schemat imorrn, och att det en gång i tiden varit ett fönster ist. för altan :)

Inga kommentarer: