tisdag 17 maj 2011

Brevbäraren på besök

Igår när jag äntligen fått i Siri lunch o bäddat ner henne där uppe så la jag mig på soffan med Allan och försökte samla mer kraft för eftermiddagen med två barn och ond mage....

Jag somnade på stört men vaknade ganska snabbt igen av att det knackade på dörren. Safira förstärkte det hela. .. Jag hade inte många sekunder på mig att fundera på om jag skulle öppna lr inte. Jag var för nyfiken för att låta bli. Men min matförgiftelse speglade sig i hela mig. Morgonrock, unge på axeln med en hängande kräka, blanka ögon som hade kvar gårdagen mascara både på ögonfransarna och lååångt under.

Därute stod iaf. vår brevbärare. Nej, han brukar inte hänga här om dagarna ;P  Vi har beställt däck på nätet o han hade med sig så många han fick plats med i bilen (3) Han förklarade sitt ärende och bad om en underskrift. När han såg mig så sa han att han ordnar det. Frågade om han kunde ställa dem på altanen o när jag påpekade att jag inte skrivit under än så sa han att han ordnar det med =)

Hur han nu ordnar det?  I mitt trötta tillstånd vet jag inte riktigt om det gick hem hur tacksam jag var. Orden sas, men mitt ansiktsuttryck kan ha varit en smula intetsägande  :-S

La en snäll lapp ibrevlådan idag till honom med ett par trisslotter. Han var väldigt glad o tackade tusen gånger när han idag kom med det sista däcket och en stor lunta post.  Idag propsade han på att han skulle bära in det när jag erbjöd mig. Det är inte första gången han kör ut våra onlinebeställda däck. Bättre service får man leta efter!

Susanne, passa på o handla på internet. Byggvaror kanske han oxå kan få in i sin lilla bil!  ;)

Inga kommentarer: