tisdag 24 maj 2011

Min kock har bytt jobb

Larsa är väldigt duktig i köket. När Siri föddes och han har fått mer tid där så har han bara blivit duktigare. Senaste dagarna har han byggt och jag lagat lunch o middag. men nu känner jag mig som en amatör. Såhär dålig är jag faktiskt inte!

I förrgår slängde jag ihop en skaldjurssås till pastan. Men när allt var stekt o klart o jag bara skulle skaka lite redning i shakern så lyckas jag välta den när det något för trånga locket inte ville passa. Det resulterade i mjölk o mjöl på hela bänken och så rann det ner över alla lådor och in och bakom vissa (vi har inte släta luck/låd fronter......= limblandningen fastnade Bra i minsta spår) som grädde på moset så rann det under en list och ner i fönstret oxå. L fick komma in o hjälpa till med saneringen. Hela jag var täckt oxå. 40 minuter senare kunde jag färdigställa lunchen o vi fick äntligen äta. Det smakade väldigt bra.

Igår skulle jag göra korv o potatisstuvning till middag. Precis innan det var klart så brände jag hela stuvningen :-S  Det både luktade och smakade perkele. Som tur var gick det att rädda. Sköljde allt i durkslaget o gjorde ny stuvning. Det blev kanongott tillslut :)

Nu ska jag väcka barn o ta dem ner till frukostbordet. Dagis idag!

Inga kommentarer: