måndag 5 april 2010

Vart är Siri?

Vi har börjat gräva o fixa i trädgården. Rabatterna ska äntligen piffas till. Jag var inte till någon större hjälp till en början igår. Vi skulle lasta av en pall lecablock från kärran och jag fick ont i huvudet varje gång jag lyfte en.... Efter att ha vilat lite till så fick jag fart! Idag var det tänkt att vi skulle fortsätta med arbetet där ute men när man vaknar och ser snö försvinner lusten lite.

Allt sådant där är svårt att hinna med när Siri kräver sitt. Så igår eftermiddag kom Gunila och hämtade henne. Hon fick med sig en rejäl packning, vagn o bilstol. Vi fick en hel del gjort! Och så passade vi på att gå ut o äta. Det mesta var stängt på självaste påskdagen men Mamma Mia var öppet så där fick det bli. Det var jättefint och trevlig personal. Men maten gick inte hem, tyvärr!

Vi ville mest kolla hur hon sköter sig om hon får sova borta, med någon annan. Då vet man tills den dagen det verkligen gäller! Det är ju guld att kunna lämna bort när det behövs :) Safira har det ju nästan bättre och roligare när hon får bo hos andra, och jag tror det gäller Siri oxå. Det blir en annan uppmärksamhet.

L ringde nyss o kollade hur natten gått. Inga problem! Sovit 20-08, som vanligt =)  Hon är så duktig! Nu skulle de äta lunch o sen sova. Efter det skulle de komma ut till oss igen, så bäst att gå ut o gräva lite till nu!

Inga kommentarer: