fredag 23 april 2010

Pappaledig fredag!

Idag skulle vi ha tittat på en bil, men den planen blev ändrad. Istället åkte vi o badade i Linde! :)




Tjena!!


Vink vink!


Påväg hem svängde vi in hos Togge på kaffe. Siri tyckte Dino var intressant. Han tyckte desamma tillbaka :)


När vi ändå var i Lindesberg smet jag självfallet in en snabbis på Mejk. Det finns så himla mycket där. Jag fick storhetsvansinne och ville ha allt som vanligt. Gick snabbt till kassan med tanken om att åka dit en annan dag när vi (jag) hade mer tid ist. Men dagens besök resulterade ändå i bl.a. nya krukor. Enkla, fina, baskrukor i sovrummet.


Vi åt föresten lunch på ett mycket fint och bra ställe. Kommer ju inte ihåg vad det hette, men det låg på andra sidan järnvägen och var som ett värdshus :) Jag har varit där på bröllop i mina yngre dar. Väldigt tillmötesgående personal och god mat! Porterstek åts det :P

2 kommentarer:

Li sa...

Oooh porterstek minsann. Det var till att slå på stort.
Vad roligt att bada! Vi ska nog åka iväg nästa vecka med "mammagänget" är det tänkt. Men Marcus har projektvecka i skolan så han kan säkert hänga med.

E-line sa...

Vad kul! Jag rekomenderar Linde. Inget folk o stort som 17 ;)