fredag 2 april 2010

Låångfredagen

Så härligt med långledigt! Ja, pappan är ju ledig och när han är hemma så blir ju jag lite mer ledig :) Åkte o handlade imorse, träffade bekanta o blev ståendes i diverse gångar.

Väl hemma var det dags för lunch. Köttfärssås o spagetti, Siris favvo. Men hon var så trött så trött att L fick gå upp o lägga henne innan vi andra ätit klart. L fick åka o hämta kärra o köpa med sig jord o sten hem till trädgården. Själv gjorde jag ett tappert försök att rädda några blommor innan markduken begravde allt. På med ny jord och nu är det roligaste kvar; att få köpa massa nytt o planera hur det ska sitta!

Jag o Siri har även hunnit hälsat på Linnea i hennes nya fina lägenhet idag! Högt i tak, marmor, helkaklat, ljust o fräscht, fina trägolv, bara en halv trappa upp och bästa av allt; balle i söderläge! Som tur var hade hon moffat i sig alla ägg o kunde inte baka. Då hade vi båda svullat massa gott! Men hon var förberedd o hade massa annat snask ändå. Mmm! Ses imorrn igen gulle!

Imorrn ska jag på påskfest. Det blir grillning i kvällssolens ljumma strålar och blicka ut över ängarna (läs översvämmade leriga åkrar) I handen ska jag sippa på ett glas vitt och njuta av en het menthol ;) Kan ju inte bli bättre! Hoppas bara solen finns där...
Nu ska vi sträckkolla på solsidan från Youtube :D

Inga kommentarer: