lördag 6 mars 2010

Våren? Är det du?

Ni som tyckte synd om mig när jag fick skotta. Sluta med det! Nu har det slagit slint och jag har börjat skotta i den redan skottade snön. Idag i det fina vädret kunde jag inte hålla mig längre. Skottade små gångar med rum. Soffor, stolar och bord.

När Siri, Safira och pappan vaknat upp efter middagsluren gick vi ut o provade. Varm dryck, dumlekakor och frolic fick det bli. Korvgrillning kanske kommer imorrn!




Blå himmel! Underbart =)

Massor med snö!

Thermosen är med!

Grannen ringde imorse o fick med mig på loppis. Blev upphämtad i ersättningsbussen. Loppisen ögnade vi igenom ganska snabbt. Där var det armbågarna som gällde för att ta sig framåt. Vi hade hört att man skulle vara där i tid, så det var vi! Det märktes vad tomma alla bord blev på bara en timme (!) Jag gjorde såklart några fynd. Några böcker som jag hade när jag var liten inköptes till Sirapen. Det var "Laga mig sa Pulvret", "Mamman och den vilda bebin" och "Totte". En slags klosslåda i tåligt trä och en fin ljushållare i skinn med vita sömmar. Passade perfekt till sofforna!

Allt är noga avtorkat då jag tycker det är lite läskigt med begagnat.... okända barn o vuxna har kladdat på grejjerna innan vi kladdar. Siri gillar ju att kladda med sin tunga på allt...

Inga kommentarer: