måndag 15 mars 2010

På bättringsvägen (tack o lov)

Imorse var jag svag och skakis. På gränsen till illamående. Jag har gått ner 4 kg, som jag säkert fått tillbaka redan imorgon. Vi har tagit det lugnt idag. Lekt stilla lekar på golvet och Safira har fått rasta sig själv på tomten. Drog i mig en nypa luft när jag öppnade dörren åt henne. Det var fint.

Siri fick i sig sin lunch o sover nu. Funderar på om jag ska försöka pilla i mig något ätbart.

I eftermiddag skulle vi ha åkt till Ikea med Siris farmor och gammelfarmor, men det varken orkar jag eller vågar med tanke på ev. smittorisk. Gammelfarmor E, 86, kan ju inte spendera en hel dag på toagolvet. Och även om farmor G kan, så är jag helt säker på att hon inte har nån lust me´t. Men jag misstänker skarpt en köttfärssås som är boven i dramat. Antingen den lr så har mina övriga familjemedlemmar riktigt bra immunförsvar.

Inga kommentarer: