söndag 7 mars 2010

Solförmörkelse i flickrummet

Siri har börjat vakna tidigare på mornarna :(  Detta i samband med hennes första tand och jag hoppas att det har ett samband så hon går tillbaka till det vanliga sen. Vid 6 brukar jag höra henne. Men det varierar när hon slutar prata och börjar gnälla så jag får gå upp... Ibland 5 minuter, ibland dryga timmen.

Har även funderingar om det har med den glada solen att göra? Hon har ju mårgonsolsrummet och den börjar ju visa sig nu. Igår mörkla jag hennes rum totalt innan hon gick o la sig.

Kl 6 imorse hörde jag henne ändå. Typiskt! Det är väl bara att vänja sig då!  Men efter hon dragit sitt morgonsnack blev det tyst. Lyssnade länge. Nä, hon somnade om. Kanske såg hon att det var möörkt, alltså natt, och somnade om. 8:05 fick jag skynda upp med henne o äta frukost i pyjamas för att hålla tiden.

Får se hur nästa morgon blir!

Inga kommentarer: