tisdag 6 november 2007

Träningsfreak ?

Jag har ju varit arbetslös ngr veckor nu. Tycker det är lika skönt nu som första dagen :) Men funderade lite på om man skulle bli träningsfreak nu när man har lite mera tid... Typ aldrig ta bilen, utan kanske jogga in till stan o handla lite kläder o promenera i rask takt tillbaka... Eller köpa dom där träningsredskapen Larsa brukar prata om att han ska köpa. Nån bänk, lite vikter o sånt. Mer behövs ju inte. Bara att köra nått/några pass om dagen.
Det har ännu inte blivit något mer av det här med träningsfreaket Eline. Men igår tänkte jag att jag skulle börja försiktigt med en lång promenad innan frukost. Det är ju då det tar som mest. Några kilo mindre är ju Aldrig fel! Sen kan man ju trappa upp om jag orkar och har lust. Men så kom jag hela tiden på saker som skulle göras och höll inne med frukosten för att kunna gå den här långpromenaden innan frukost (eller första målet med mat den dagen.....). Tillslut var det sen eftermiddag. Jag hade inte kommit ut på nån promenad, och därmed inte ätit någon frukost. Jag var inne i stan. Så jag ringde min bror som sitter hemma o e sjukskriven. Han var hungrig oxå. Jag köpte med mat o åkte dit. För att inte maten skulle kallna, var vi tvungna att äta upp den direkt. Det blev aldrig nån promenad.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha ja får tacka för maten!
//Bror Erik