onsdag 7 november 2007

Snö!



Inatt drömde jag att jag satt i finkan. Men jag var inte själv. Li och Jennie var med mej. Eller Jennie kanske bara var o besökte oss... ? Det var helt OK ändå. Vi fick gå ut och köpa mat, att ta med in. Men då köpte vi salt/smörgås gurka. Hela alltså. Som vi åt med citron klyftor. (!?) Det smaskade vi i oss med kniv o gaffel. Va åt inga kanster på kurkan. Skallet alltså... Sen när middagen var avklarad skulle vi ställa oss i kön för att sjunga Singstar. Och här vaknade jag.


Det blir bara värre o värre. Först skjuten o nu finkan.

När jag vaknade så var det vitt ute! Snöigt värre. Det föll fortfarande snö från himlen. Jag klädde snabbt på mej o tog med Safira och kameran ut i trädgården. Eller jag gick ut iaf. Safira avvaktade. Hon vågade inte gå ut på det vita. Det var ju inte bara vitt, utan kallt oxå. Efter lite mod och en portion kissnödighet tog hon ett skutt ut. Såg väldigt skepptisk ut. Men gjorde snön lite gul. SEN kom hon på hur urkul det var med snö! Sprang, sprang o snrang! För att käka den, mer o mums! Ett tag försökte hon äta upp all snö som fanns. Men snöbollarna jag kastade till henne var godast. Var itne så noga att käka exakt där snöbollen landade. Vid sidan om, om hon inte hittade den riktiga, var inga problem alls!

4 kommentarer:

Li sa...

Men då vad gullig hon är min lilla gudhund! Det låter ju faktiskt inte särskilt otroligt att jag skulle kunna välja citron till middag. Det är det bästa ju!

Anonym sa...

:) i like this dog

Anonym sa...

Hörrudu Eline (Hej förresten!)! Vilke söt doggie du har skaffat! Hon ser kvick ut =c)


//Otto

E-line sa...

Tack! o Hej på dej! Du hittade hit me :)