lördag 17 januari 2009

Besök

Jag har mor här på besök. Hon kom i onsdags och ska rulla hemmåt imorrn, lördag.
Det har varit intensiva dagar i mitt nu ganska så slappa arbetslösa liv.
Har gjort stan. Hittat några riktiga fynd! Vi köpte bl.a varsin vinterkappa för 250 kr/st. Ska kanske nämna att vi köpte likadana... i samma storlek... men hur ofta syns vi ihop när vi bor 40 mil ifrån varandra?! det ska nog gå bra. Ska försöka få till en tjusigt kort på oss innan hon åker hem. sen lär nog inte jackorna se varandra på minst ett år.

Igår kväll var vi inbjudna till Axel a.k.a Parvel a.k.a Lillebror som bjöd på middag. En utsökt kalopps. Köttet var så mört o fint. Hade kokat i flera timmar!

Idag åkte vi till Lindesberg o hälsade på min moster med min mor. Hon bjöd på laxlunch o mycket snack. Har inte träffat henne på minst 5 år. men hon var som vanligt. Rökte, svor o pratade på. Tyckte man skulle äta/dricka mer när man var mätt.
Innan vi lämnade Lindesberg tog vi självklart en sväng om inne på Mejk. Handlade inte så mkt. Har nog vart där lite för ofta. Räcker nog med 1-2ggr/år.

Mamma tyckte det var dyrt att vara här o hälsa på, när det finns massa affärer överallt. Det är dom inte bortskämda med i Emmaboda. Det kan jag lova! =) Men där finns två pizzerior iaf. Alltid något! Men utkörning av pizza har nog inte kommit dit än.

Nu blir det snart sängen. Hon har redan gått in till sig o lagt sig. Larsa är hos Togge. Kan tänka mig att de sitter o kollar på snabba bilar på internet eller film nu. Skönt att slippa ibland. Men jag lär mig nog mkt när jag är med.

Inga kommentarer: