tisdag 24 april 2012

Allan?

Alla bilder på datorn rullar på sidpanelen och nyss så rullade den här förbi:


Jag såg inte vem det var direkt utan fick gå in på den o titta. Så lika! Men årstiden o kebban hjälper ju till ;)

Den här dök oxå upp. Gamla entrén men blommande krukor o så ett sött barn ;P

Det här med att äta nyttigt är ju lättare sagt än gjort. Känns som jag vräker i mig till höger o vänster! Idag hade vi ArbetsPlatsTräff o chefen hade bakat en gigantisk äppelpaj o hade med marsansås. Gick inte att tacka nej. Tog två bitar :-/    Igår efter att jag o pillerSussie gått en redig bit tittade L in i duschen o erbjöd sig göra vitlöksbaguetter (massor av vitlökssmör i) och te. Kunde inte tacka nej. Åt, mycket. Den kondenserade ungerska sötade mjölken gör sig perfekt i te!! Speciellt rött te som skär sig med vanligt mjölk i. Ikväll tog jag en runda själv då jag missat erbjudandet på mobilen om en shoppingtur till MB. Drygt 7 km. Duschar, färgar håret. O så kommer han... den där L som förstör mina planer på en slank sommar ;) Han vill ha flingor med hallonsylt o mjölk. Han kan ju inte bära nåon mat lr dryck hoppandes på ett ben så när jag ändå hjälper honom så passar jag på att göra en liten portion till mig oxå. Det får ju inte bli orättvist.

Trots detta ätande så tackar jag ändå nej till bullar, snask o godis fler gånger än jag tackar ja. I personalrummet på jobbet ligger det en Alladin o en Paradisask med goda praliner, och där har jag bara nallat en gång, i fredags. Men åt nog för hela helgen då ;-O

Inga kommentarer: