tisdag 23 december 2008

23:e dec

Dan före doppare da´n. Strålande sol o en minus grad. Det har äntligen torkat upp på vägarna och safira slipper bada sina tassar o sina bara mage flera ggr dagligen.

Det är så skönt att ha Larsa hemma såhär många dagar i sträck. Han ska vara hemma i hela 2 veckor. Vi har faktiskt hjälpts åt iår. Bakat lussekatter och pepparkakor. Idag ska vi göra kola, ischoklad och "choklad-cornflakes-toppar". Sen ska jag dekorera entrén lite mer med granris som jag såg att Ernst gjorde på "Jul med Ernst". Ikväll ska även granen kläs, i guld och rött. Hoppas Larsa hjälper till oxå.

Imorgon kommer hans släkt hit, Kl 13. Det blir mormor, morfar, Conny, Gunilla, Willian, Danny, Mia och Joe (Mia & Joe = Maria och Josef. Som i stallet där Jesus föddes på julafton för ngr år sedan... :) ) Vi ska äta julbord, ris ala malta och julens andra godsaker. Så ska barnen kolla på Kalle. På kvällen ska jag, Larsa och mina bröder hem till Pappsen och få vanlig mat. Fint!

På Annandagen far jag och mina bröder ner till Småland, till mammsen och firar lite mera jul. Hoppas väglaget håller i sig, eftersom jag har lovat att köra mina bakfulla bröder dit ner. Vad-som-helst bara ingen dimma!

Nu måste jag börja med julgodiset! Larsa är ivrig. Han hotar med att göra rent toaletterna INNAN julgodis bestyret. (Han tycker även att vaaad man än har gjort med sina händer så är man kliniskt ren efter man har tvättat dom en gång med tvål) Bäst att dra!

Inga kommentarer: