torsdag 6 december 2007

Måla hela världen...

Kom på att jag vill måla hallen grå. Sålänge. Det ska ju bytas golv o läggas in golvvärme. Bröstpanelen ska bort för att få plats med den garderob jag vill ha. Och så ska det tapeseras i hela hallen såsmåningom... Men nu ska de bli grått ovanför den vita bröstpanelen. Började genast maskera. Provmålade med en skvätt jag hade kvar sen målningen på övervåningen. Den får det bli. Ska till Coop Bygghandel direkt när ja vaknar imorgon. Om jag nu lyckas somna nån gång. Låg i sängen o läste i två timmar innan ja tröttnade och gick upp igen.
Jag borde inte börja baka lussekatter nu. Ska försöka låta bli. Finns ju heller ingen plats att baka på nu när hallens alla grejjer står i köket. Skohyllor, hatthyllor, en flyttlåda överfylld med skor, lådor, korgar, nycklar, hunkoppel o bajspåsar. Ja allt vi nånsin gömt i vår hall ligger nu på köksbänken o golvet.

Och varför står allt på Engelska helt plötsligt?? I er andras bloggar oxå. "Save now", "comments", "about me". Nä, så stod det faktiskt inte förut.



Såhär grått ska det bli.

1 kommentar:

Lidonia sa...

härligt, då har du lite att pyssla med :P